Mikkellers SAS-øl er produceret til at blive drukket højt oppe mellem skyerne. Øllen indeholder mindre kulsyre, så den er lettere at drikke i 10.000 kilometers højde. Desuden er dåsen designet uden stregkode og med et rejsemotiv. Men da pandemien var på sit højeste, blev flyene stående på jorden, og øllene endte i Wefood.
De hakkede tomater bliver leveret fra Netto. Ikke fordi varen er tæt på sidste salgsdato, men fordi emballagen er blevet beskadiget.
Knækrisene er Wefoods helt eget produkt. Det er ris, der er knækket under rensning fra brune til hvide polerede ris. Fordi de er knækkede, kan de ikke sælges i normale poser, men derfor kan de sagtens stadig købes, koges og spises.
Julevarer står kun fremme i butikkerne i få måneder. Derefter kan de ikke længere sælges, selvom de langtfra har nået sidste salgsdato.
San Pellegrino-sodavanden stammer fra en større ordre, hvor nogle dåser er gået i stykker under fragt, og hvor den spildte sodavand har fedtet de andre dåser ind. De intakte dåser er blevet vasket rene og skal selvfølgelig ikke smides ud.
Postevandet er hældt på papkartoner og skulle være solgt hos forskellige turistbureauer i København. Men fordi bureauerne ikke kunne tage imod kunder under nedlukningen, blev kartonerne doneret til Wefood.
Wefood er en del af Folkekirkens Nødhjælp. Der er tre Wefoodbutikker i København og tre i Jylland: i Aarhus, Aalborg og Vejle.